Prima pagină > Relaţii în cuplu > Despre jertfe şi tiranie

Despre jertfe şi tiranie

Cîteva luni în urmă am scris un articol despre Control într-o relaţie. Astăzi vreau să desfăşor aceast subiect şi să mă aprofundez puţin în el.

Ai avut vreodată senzaţia că nimic nu este sub controlul tău? Sau te-ai gîndit vreodată cît de nefericit eşti, că toată lumea e împotriva ta? Sau poate ai simţit frică? Ţi-ai inhibat dorinţele? Ai tăcut atunci cînd doreai să vorbeşti? O faci şi acum?

Atunci te felicit! EŞTI JERTFĂ! Şi probabil ai alături de tine un tiran (sau mai mulţi).

Posibil gîndeşti că nu există un antidot. Ai încercat de toate, dar n-ai reuşit …  Dacă chiar crezi asta, te rog să citeşte mai departe!

Să-ţi povestesc puţin despre mine …

Am avut norocul de învăţa timp de 15 ani în 4 clase (grupe) diferite. În total am avut peste 100 de colegi. Am întîlnit pe parcusul vieţii mele foarte mulţi oameni (recunosc, majoritatea fiind fete), care mi-au povestit istoria vieţii lor.

Studiam fiecare caz amănunţit şi încercam să ofer soluţii potrivite. Uneori erau acceptate, alteori respinse, dar rezultatul era mereu  acelaşi- cel care îl presupuneam eu …

Din fericire sau nefericire, am întîlnit foarte multe fete (băieţi mai rar) care erau jertfe în relaţiile lor. Înţelegeam asta foarte bine. Atunci cînd priveşti lucrurile detaşat, fără implicaţii emoţionale le vezi obiectiv şi reale.

În tot acest timp am sintetizat toată informaţia acumulată, pentru ca acum să-ţi ofer ţie constatările mele şi a altor experţi din domeniu (cu care sunt deacord).

Există o formă de relaţie, foarte des întîlnită în societatea noastră, şi anume RELAŢIA JERTFĂ-TIRAN.

Sau altfel spus Victimă-Victimizator.

Acum îţi voi descrie pe scurt ce reprezintă ambele părţi, după care vom trece la cauze.

Să începem cu Victima.

De obicei victima simte cel mult 3 emoţii: apatie, doliu, frică. Aceste emoţii au o încărcătură energetică foarte joasă şi tocmai din acest motiv astfel de oameni dau impresia că sunt secaţi de viaţă.

Victimele sunt mereu nemulţumite de viaţă, de cei din jur, DE SINE!!! Mereu dau vina pe alticineva, sau şi mai rău, pe SINE! Victima mereu are gînduri de genul „Dacă aş fi altcineva, ar fi altfel”. De obicei nu se ţine de cuvînt. Amână lucrurile importante. Şi cel MAI GRAV – Ea are frica de schimbare! Culmea e că vede în tiran o scăpare şi crede că odată plecat, îi va fi mult mai rău!!! Voi explica mai jos de unde apar astfel de gînduri înteresante.

Acum hai să vorbim despre Tiran.

Tiranul mereu îşi stăpâneşte dorinţele şi încearcă să se controleze. De multe ori se preface altcineva decît este în realitate. Cu victima se poartă de multe ori natural şi poate crea o ceartă enormă, iar după cîteva minute îl vezi cu zîmbetul pe faţă şi glumind cu străinii, de parcă nu s-a întîmplat nimic.

Tiranul este mereu furios. Poate sa se enerveze de la orice mărunţiş. Are obiceiul de a învinui victima şi încearcă să bage frică în ea. Spre exemplu „Dacă mă laşi, îmi tai venele” şi alte porcării naive în care crede jertfa.

De ce naive? Pentru că Tiranul e mîndru şi nu-şi poate face rău cu propria mână. Am întîlnit foarte mulţi oameni de acest gen şi toţi sunt parcă de la o mamă, citeşti pe faţa lor mîndrie.Este un dezastru dacă victima a spus NU la ce a zis el DA. Foloseşte instrumente de genul vină, frică, regret. Într-un cuvînt MANIPULARE!

Dar de ce există totuşi jertfe? Doar este evident că victimizatorul o manipulează şi o foloseşte cum vrea.

Vă spun eu.

Analizaţi trecutul victimilor … D eobicei victima creşte într-o familie unde tata e beţiv, om de nimic, îşi bate soţia etc. Tata bagă frică în copii săi încă de mici. Astfel de familii există în număr alarmant din păcate.

Culmea este că nici mama care la fel este o victimă nu are curajul să plece de la tiran, dar oferă SFATURI COPIILOR EI REFERITOR LA VIAŢA DE CUPLU! Este ca şi cum un orb ar învăţa un văzător cum să privească şi să perceapă lumea din jur.

Astfel, fata crescînd de mică într-un mediu dur + sfaturile deloc bune primite de la mama, în mintea sa se crează modelul iubitului aproape exact cu cel al tatălui.

Trebuie să Înţelegi un lucru. NU EXISTĂ BINE SAU RĂU! Pur şi simplu totul există, iar realitatea noastră e suma experienţei noastre.

Altfel spus, fata devine victimă deoarece încă de mic copil a fost învăţată să accepte tirania, duritatea ş.a. Acest mediu devine unul confortabil şi nu-şi poate imagina un alt stil de viaţă, Din această cauză ea are frica de a părăsi tiranul, iar acesta apare rapid în viaţa unei victime!

În psihologia criminalistică s-a dovedit că maniacul sau pedofilul alege jertfa sa. Dar jertfă nu va fi oricine, ci anume persoana care dă semnale puternice de „victimă”.

De aceea, dacă nu te-ai regăsit în descrierea de mai sus, nu-ţi fă griji referitor la maniaci şi pedofili, ei pur şi simplu nu te vor atinge, deoarece vor simţi o energie prea puternică din partea ta.

Iar oamenii energici sunt cei care au curaj să acţioneze, cei care acceptă lumea din jur şi pe sine însăşi şi desigur, cei care simt pace interioară şi dragoste pentru totul ce-i înconjoară.

Cum depistezi relaţia Jetfă-Tiran?

Îţi dau careva indicii.

De obicei mereu stau împreună. De fapt, jertfa mereu şi oriunde merge cu tiranul, mereu ţinîndu-se de mînă! Da e romantic chestia asta! Dar cînd se întâmplă în mod excesiv apar suspeciuni. De ce se întîmplă aşa? Pentru că Tiranul oferă victimei senzaţia falsă de siguranţă spunându-i mereu că ea este numai a lui, că are drept de viaţă şi moarte asupra ei.

Fac totul împreună. De cele mai multe ori jertfa nu prea are prieteni sau dacă are, sunt colegii de clasă sau din cercurile de activitate în care participă. Şi evident, nu oricine poate fi prieten cu o jertfă decât alte persoane cu acelaşi sindrom.

Foarte des am auzit de la victime discuţii despre prietenii săi. Ia ghiciţi! CORECT! Toate sunt jertfe! Toţi prietenii ei văd lumea în alb-negru, se plîng de viaţă şi au relaţii cu tirani.

Îţi propun un experiment! Atunci cînd vei simţi o furie, n-o ţine în tine! Înfăţişeaz-o! Dacă după aceasta te vei simţi mai energic şi mai bine, atunci eşti jertfă! Dacă te vei simţi normal, atunci eşti tiran! Iar dacă te vei simţi foarte slăbit şi lipsit de energie atunci eşti din categoria oamenilor „ilumiaţi”.

Cred că acum, voi supăra cîteva persoane. Dar continui.

Jertfa cînd vede alte relaţii ca ale sale, îi pare ceva normal.

Am fost cam o lună în urmă la teatru, unde era ilustrat perfect dominarea masculină şi victimizarea femeilor. Şi ce credeţi? Victima mi-a spus că i-a plăcut spectacolul şi a luat totul ca fiind ceva normal.Spre deosbire de ceilalţi amici care erau cu mine şi simţeau antipatie totală faţă de cele arătate. Apropo, în timpul scenelor în care se arăta clar dominarea masculină, priveam la tiran, şi am observat foarte clar expresia feţei sale care spunea „Aşa şi trebuie să fie! Eşti bravo!”

Un spectacol simplu. Dar cîte poţi afla de la el.

Toţi zic că ţara e părăsită de oameni deştepţi, eu zic că INVERS! Ea e părăsită de jertfe! Rămîn tiranii şi cei iluminaţi. Pînă cînd tiranii vor fi mai mulţi …

Nu în zadar se destramă multe familii în prezent. De obicei soţiile plec în Italia, Grecia, Portugalia etc. cică să facă bani. Da, ar fi o cauză. Dar cea mai importantă cauză este că într-un moment înţeleg cine sunt şi încearcă să fugă de soţul-tiran. Iar acolo găsesc italieni „fierbinţi”, iar în final au de suferit toţi!

Paradoxal, chiar dacă acum ai înţeles că eşti victimă şi vei părăsi tiranul (ce-ţi recomand să faci), asta nu înseamnă că următorul partener nu va fi la fel. Va fi! Am întîlnit aşa situaţii, văd şi acum că de fiecare dată calcă pe aceleaşi greble …

E nevoie să-ţi schimbi gîndirea şi atitudinea. E nevoie să ieşi din zona de confort! Să prinzi curajul! Să laşi frica în urmă! Dacă n-o faci, ba mai mult, dacă te superi şi te simţi jignit de cele scrise…păcat de tine …

Tot ce pot să fac e să te inspir, restul drumulul îl faci singur! Te pot ajuta cititorule, dar numai dacă tu mi-o ceri!

Mult succes!

  1. Cristina Rabei
    25 mai 2011 la 12:55

    Îmi place stilul tău de a spune totul direct..poate mai ai de lucrat în unele privinţe, dar eşti ft bravo!
    Spor la treabă în continuare =)

  2. 25 mai 2011 la 13:25

    Big brother is watching you! 😆
    Articolul e fine..dar eu sunt o persoana care „looks on the bright side of life”

    • 25 mai 2011 la 14:34

      Si eu. Dar eu totusi mai privesc lucrurile din toate punctele de vedere

  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu